Har ej nån wakuum i turbo eller egr hjälp tack

W 140 S-Klass 1991-1998

Har ej nån wakuum i turbo eller egr hjälp tack

UNREAD_POSTav Mikis » 2023-09-25, 23.30.20

Hej har en w140 350 diesel från 1993 probleme är att de finns ej Wakuum i själva systemet turbo egr funkar inte.Plus växlar ganska hård pga wakuum vet nån kanske vart ska man börja undersöka från vilken pump man ska börja för de läcker nån stans tack för alla svår
Mikis

Re: Har ej nån wakuum i turbo eller egr hjälp tack

UNREAD_POSTav osla » 2023-10-12, 20.04.15

nu har jag inte skruvat w140, men 124 diesel och det är väl bara börja mäta vakuumet från vakuumpumpen som sitter i bröstkåpan fram på motorn, nu vet jag inte hur det ser ut om det är mer vakuum till utrustningen i bilen utöver det som är i dom enklare bilarna, men jag gissar att allt som rör motor/växellåda enbart går på motorns pump. sen sitter det väl några elventiler på vakuumet till turbon, en kompis hade en 124 med en 250 turbo som hade utanpåliggande waste gate och vakuum till den som var slö, vi gjorde en fuling och kopplade vakuum direkt från pumpen till snäckan utan någon reglering och det är den orginal motor som gått absolut bäst av alla jag varit uti men det var den enda jag sett som hade något sånt system till turbon, vanligast är en turbo utan någon som helst styrning utifrån. men jag antar att det är detta system som sitter i din bil så då blir det ju mer saker som kan strula då det är både el och vakuum till den regleringen
finns bara två olika bilar, skattebefriade diesel mercor och lastbils reggade diesel mercor
osla

Återvänd till W 140 S-Klass