av AmeliaW109 » 2022-05-02, 23.05.15
Tack Marie! Jo vi föräldrar tycker förstås att hon är klok

Åter till rapporteringen om Leo (W123 1982): Vänster tröskel (gemenligen sparklåda) är på plats, det krävdes en hel del ny golvplåt för att kunna fästa den nya tröskeln.
Projektet fick ett par veckors paus då vår kära Doris (S124 1996) behövde få en del rejäla rosthål lagade.
Nu när våren kommer med högre temperaturer utomhus och i vår verkstad, så är det dags att rostskyddsmåla och lackera all den nya plåt som Leo fått under vinterhalvåret. Det ska ju målas invändigt och utvändigt, uppepå och inunder.
Så småningom blir det även hålrumsskydd i de nya och lagade balkarna m.m.
Nu skriver vi maj månad och Leo är långt ifrån färdig för lack och trafik, en hel del rostlagning återstår i höger främre hjulhus samt i de fyra dörrarnas underkanter. Kanske får publiken ge sig till tåls till nästkommande säsong, när Leo fyller 41.
MBKS #3859, medlem här sedan 2015 men MB-entusiast sedan 1980-talet
W109 1968 Amelia (300SEL 6.3, Doktorns, Bronze Braun ??' mil)
W123 1982 Leo (240D, Bondens, Agavegrün 65' mil)
V126 1988 Stora Blå (560SEL, Skogsägarns, Dunkelblau 48' mil)
S124 1991 Eureka (300TE 4MATIC, Alpinistens, Almandinrot 30' mil)
S124 1996 Doris (E280T, Advokatens, Blauschwartz 42' mil)
Avyttrade MB:
S210 2001 Gröngölingen (E240T, rostig och opålitlig)
W124 1986 Grisbilen (300E, sliten Tysklandsimport)