Byta tändningslås?

W 124 E-Klass 1986-1995

Byta tändningslås?

UNREAD_POSTav Scharlotte » 2008-07-12, 15.09.14

Hej! Måste byta tändningslås på min mercedes 300e - 90 men jag vet inte hur jag ska få lös det.. någon som vet vars jag kan få tag i en sprängskiss till de eller någon som vet hur man får lös låset som kan förklara?
Scharlotte

Byte tändningslås

UNREAD_POSTav jorbra » 2008-07-16, 19.19.57

Hej
Sama läge för mig på en 86 250 d. Gjorde det för 7-8 år sedan så då kunde jag det men om jag inte minns fel så sätter man in två stift (poppnit svetstråd) i hårdmetallbrickan. Sen vrider man nyckeln till radioläget elle lite längre för att trycka lös spärrarna som håller låscylindern/nyckeldelen. Sen för att få lös resten tar man bort kåpan under rattstången där ska finnas ett stift någonstans kring tändningslåset som man trycker in för att kunna ta lös stången till rattlåset. Därefter ska det bara vara att demontera
jorbra

Byte tändningslås

UNREAD_POSTav jorbra » 2008-07-16, 19.23.22

Hej
Sama läge för mig på en 86 250 d. Gjorde det för 7-8 år sedan så då kunde jag det men om jag inte minns fel så sätter man in två stift (poppnit svetstråd) i hårdmetallbrickan. Sen vrider man nyckeln till radioläget elle lite längre för att trycka lös spärrarna som håller låscylindern/nyckeldelen. Sen för att få lös resten tar man bort kåpan under rattstången där ska finnas ett stift någonstans kring tändningslåset som man trycker in för att kunna ta lös stången till rattlåset. Därefter ska det bara vara att demontera
jorbra

Återvänd till W 124 E-Klass