J B skrev:Detta är helt utanför ämnet bilar så läs inte längre om du enbart är bilintresserad.
Den senaste tiden har jag vid besök på Systembolaget fått frågan: vill du ha kvitto?
Första gången häpnade jag. Vilken fråga! Därefter började jag dra paralleller till mindre nogräknade gatukök där man emellanåt fått frågan. Mer nogräknade gatukök har en korg på disken UTANFÖR fönstret där de lägger kvittot när kunden inte väntat på eller tagit det, helt enkelt för att visa att de uppfyller Skatteverkets krav på kvitto.
Systembolaget, däremot, denna vedervärdiga statliga inrättning, har nu valt att besvära varje kund med frågan om han vill ha kvitto. Otroligt jobbigt. Är det ens lagligt? Vad händer om jag, mot förmodan, stoppas av en butikskontrollant efter kassan? Utan kvitto? Ett krångel med videofilmer, kassaregisterutdrag osv.
Chattade med Bolaget och enda syftet är, vad jag kunde utröna, miljöskäl. Dårar...
Snälla Systembolaget: uppfyll Skatteverkets krav, inte minst i skenet av att ni är ett STATLIGT bolag.
Jag är inte på något sätt skattetaliban men när ett statligt bolag så totalt flippar ur undrar man…
Privata företagare har alltid jagats men monopolet gör tydligen som det vill. Jag i egenskap som kund hos ett statligt bolag ska inte ens behöva svara på frågan om jag vill ha kvitto, det är en självklarhet.
osla skrev:enda gången jag är intresserad av kvitton är då man köpt grejjer som det är garanti på, tex verktyg mm, eller bil/maskinsaker som är lite tveksamt om det är rätt grejjer. men kvitton från något man köpt på en mack eller gatukök, de får vara
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster