av AmeliaW109 » 2022-11-17, 22.27.29
Du får nog följa strömmens väg via säkringarna (kan vara slitna eller oxiderade), ljusströmställaren, hel/halvljusomkopplare och till kontaktdonet som jag antar sitter på utsidan av lykthuset (så är det på 124 iaf).
Eftersom du har instrument och kan mäta spänningsskillnad så får du göra mätningar i de punkter som är lättåtkomliga. Säkringarnas upp- och nedsida förstås, och de kontaktdon som går att komma åt. Oxiderade kontaktytor ska ju göras rena och smörjas.
Om det visar sig vara ljusströmställaren som är största boven så kan lösningen med reläer vara billigast och bäst, jag har dock inte reda på vad en ny ljusströmställare kostar idag. Inte heller hel/halvjusomkopplaren, men priser går ju alltid att leta rätt på.
MBKS #3859, medlem här sedan 2015 men MB-entusiast sedan 1980-talet
W109 1968 Amelia (300SEL 6.3, Doktorns, Bronze Braun ??' mil)
W123 1982 Leo (240D, Bondens, Agavegrün 65' mil)
V126 1988 Stora Blå (560SEL, Skogsägarns, Dunkelblau 48' mil)
S124 1991 Eureka (300TE 4MATIC, Alpinistens, Almandinrot 30' mil)
S124 1996 Doris (E280T, Advokatens, Blauschwartz 42' mil)
Avyttrade MB:
S210 2001 Gröngölingen (E240T, rostig och opålitlig)
W124 1986 Grisbilen (300E, sliten Tysklandsimport)