av swampmonkey » 2022-03-14, 18.11.50
Hej där Staffan,
Jo nog är det så att dagens diesel känns ganska torr/sträv, och den luktar ju snarare lacknafta än fet-diesel som den bör.
HVO100 har även jag hört gott om vad gäller drift, från ett av de företag som levererar industridieselmaskiner till bland annat färjor,
Problemet är väl främst priset, som med all diesel nuförtiden.
Hur tänker du gällande oktantal och e85?
Hade en w201 med m111 motor som var turbokonverterad på originalsprut,
och med ren 95 så spikade den, med 95+etanol 50/50 så gick den fortfarande att starta lite kyligare dagar, men slutade upp med spikandet.
fick även lagom lamdavärden (nåja) med 50/50 blandning, där ren 95 gick för fett och ren etanol gick för snålt, (om jag minns rätt)
w115 240d, 72hp, 3.07bakaxel, 15" barock
+ lite fler
---
hobbymoderator, tar bort dubbelpostningar och flyttar emellanåt inlägg till rätt kategori.
---
www.mbturbo.com