Hej igen det var en stund sedan sist. Vill bara meddela vad som hänt med startproblemet jag hade på mersan. Det var bensinproblemet som var orsaken.

Jag pratade med en raggare från småland på telefon, som berättade att han hade en Ford från 50 talet och då frågade jag att du måste vara bra på bilar och förstå hur de fungerar.

Jag berättade vilken bil jag hade och problemet och vad jag hade gjort. Då frågade han om det fanns mycket bensin i tanken......inte mycket, men det lyser inte rött än, svarade jag

. Och så dividerade vi runt en stund och så säger han att du har nog fått en del kondens och vatten i tanken, åk och köp karboratorsprit och 20 liter bensin och häll i tanken.

Jag tyckte att förslaget lät vettigt så det var bara att prova, så jag hällde i allt detta och provstartade.

Jag jurrade i 5 sek hände ingenting. Provade igen i 5-10 sek och då hostade motorn till noch hoppet tändes.

Provade flera gånger och den började komma mer och mer och gick även ojämt på tomgång. Efter 10-15 minuter gick den såpass bra att jag tog en tur till macken och tankade fullt och efter det har den spunnit som en katt igen. Jag känner till detta med vatten i tanken och karboratorsprit men har aldrig under ca 50 års tid råkat ut för problemet och trott att sådant händer bara andra men inte mej. Nu vet jag bättre pga. av egen erfarenhet.
Vill tacka för all feddback jag fått och hoppas erfarenheterna ökat något för alla med detta.