av LaszloG » 2021-05-21, 12.43.08
Var hos mercaverkstan i Kristianstad idag och en trevlig servicekille förklarade alternativen för mig.
För det första, så den svarta plasten är "bara" en färgad täckplatta över displayen under, men den är ihopbyggd med klimatkontrollpanelen. Dvs man byter hela panelen och programmerar om bilen/gifter om komponenten. Enligt servicekillen är det inte helt omöjligt att plocka isär, men den är minst sagt meckigt. Bara jag hittar en trasig (dock givetvis inte "glaset") panel och plocka ut täckplasten.
Sen är det ett annat alternativ som jag råkade se på nätet är att ersätta hela panelen med en från en E-klasse, som är jo mycket snyggare. Det går att bygga om, men några kablar bakom måste kopplas om. Det lär finnas såna ombyggningssatser ute på nätet, vars kvalite är väl i paritet med mercans eget. Vet ni vilka sidor jag skall kolla upp för en sådan sats/kit?
Enligt samma verktadskille så finns det också iofs inte original, men med omprogrammering väl fungerande annan variant på radio/cd/telefon enheten. Dessa fungerar väl ihop även med rattknapparna och det är inga problem för mercedes att para ihop denna enhet med den nya.
Tips för sidor även om var jag kan hitta dessa?
Stort tack igen! Mvh Laszlo
MERCEDES-BENZ C-KLASS T-Model (S204) C 200 CDI (204.201) 2012 136Hk MAGNETITE BLACK - METALLIC FINISH (183U), Avantgarde, Easy-pack --- Chevrolet Corvette cab C4 1989 (350 5,7l V8)