Försöker igen; får ingen rätsida på de två säkringarna ovanför den "ordinarie" säkringshållaren i min 350SL -72. Säkringarna löser ut hela tiden. Har sökt på nätet men inget går att läsa om dessa. Bifogar bild och hoppas någon vet.
God fortsättning!

AmeliaW109 skrev:Jag kan inte mycket om 107 men vet att många modeller från 1960-tal och 1970-tal brukade få extra säkringshållare när de fick extrautrustning som inte ingick i standardutförandet. Så är det till exempel på 108/109 och även på 123, troligen även på 114/115. På nyare modeller som 124 och 126 finns extra många lediga platser i säkringsdosan, så då behövs ingen extra.
Min tanke är att din bil kan ha någon extrautrustning som motiverar dessa extra säkringar. Då uppstår frågan: Har du någon extrautrustning som inte fungerar ? Eftersom säkringarna inte håller så bör det finnas något som inte fungerar.
Det ska bli intressant att läsa vad du hittar efter att ha gått igenom kablaget. Och naturligtvis kan det vara så att någon tidigare ägare har installerat något som egentligen bara ställer till besvär för dig idag. Alldeles för vanligt tyvärr. Jag vet inte hur många meter onödiga kablar jag har rensat ut ur begagnade bilar som jag köpt...
Återvänd till R/C/W 107 SL & SLC
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster