av AmeliaW109 » 2020-04-06, 23.02.06
Jag har inte detaljerade kunskaper eller erfarenheter av detta, men kommer med en fundering ändå.
Alla moderna MB har en ganska avancerad "glödtrådsvakt", en elektronisk enhet som övervakar alla bilens yttre glödlampor. Relevant här: Glödlamporna i dimljusen förväntas dra en ström som motsvarar lampornas effekt (55W blir knappt 5A).
Om glödtrådsvakten ser att dimljusen är påslagna *men* att de drar alldeles för lite ström, så får du en felsignal.
Vad jag menar är att om dina reläer (som tänder dimljusen) inte får sin matning genom glödtrådsvakten så kan den luras till att tro att glödlamporna är trasiga.
Jag har dock ingen lösning på ditt problem, hoppas att andra medlemmar kan fylla på (-:
MBKS #3859, medlem här sedan 2015 men MB-entusiast sedan 1980-talet
W109 1968 Amelia (300SEL 6.3, Doktorns, Bronze Braun ??' mil)
W123 1982 Leo (240D, Bondens, Agavegrün 65' mil)
V126 1988 Stora Blå (560SEL, Skogsägarns, Dunkelblau 48' mil)
S124 1991 Eureka (300TE 4MATIC, Alpinistens, Almandinrot 30' mil)
S124 1996 Doris (E280T, Advokatens, Blauschwartz 42' mil)
Avyttrade MB:
S210 2001 Gröngölingen (E240T, rostig och opålitlig)
W124 1986 Grisbilen (300E, sliten Tysklandsimport)