av AmeliaW109 » 2019-03-18, 19.11.07
Jag hittade nåt liknande (eller samma) när jag städade elsystemet i min W109 för några år sedan.
En tidigare ägare hade bytt till nyare generator med inbyggd regulator. Då är det bara en sladd som ska kopplas till laddningslampan i instrumentklustret, den var inkopplad (iskarvad) i originalkablaget, men kvar under huven fanns både den gamla laddningsregulatorn och dess kablage med 3-polig kontakt.
Jag har för mig att polerna hette D+, B+ och DF på de gamla regulatorerna men dessa kunskaper är nog inte värda särskilt mycket nuförtiden. De var dock användbara när man som ung entusiast skulle konvertera en 1967 års Opel Rekord från likströmsgenerator till växel

MBKS #3859, medlem här sedan 2015 men MB-entusiast sedan 1980-talet
W109 1968 Amelia (300SEL 6.3, Doktorns, Bronze Braun ??' mil)
W123 1982 Leo (240D, Bondens, Agavegrün 65' mil)
V126 1988 Stora Blå (560SEL, Skogsägarns, Dunkelblau 48' mil)
S124 1991 Eureka (300TE 4MATIC, Alpinistens, Almandinrot 30' mil)
S124 1996 Doris (E280T, Advokatens, Blauschwartz 42' mil)
Avyttrade MB:
S210 2001 Gröngölingen (E240T, rostig och opålitlig)
W124 1986 Grisbilen (300E, sliten Tysklandsimport)