Min vinterbil ( pga den ohemult dyra skatten på 300dt) är en 1,8 automat och ja den är trött men det är jag med. Om man inte har så bråttom funkar den fint och är liksom 124 väldigt lättmekad och smidig i trafiken. Den har liiite av Mercedestyngden och känn förutom dörrsidorna helt ok.
Kvaliteten på mekaniken är av toppklass och den lilla bilen sliter inte mycket på den.
Håller med Marie om att den är i pyttigaste laget men är man bara två så går det bra, 2+2 sitsig kanske man kan säga. Den är smidigare på vägen än 124 och man ser bra, som i ett akvarium.
Gillar den mer och mer eller så blir man van ? Fördelen är att både Jaggan och SLK känns som riktiga raketer när man byter

Min är i bra skick och kommer att bli helt återställd med hjulsidor av plast, orange blinkers, rätt däckdimension och så mycket nytt det går. Färgen är Royal Blue eller Gubb-blå som frun säger.
Att jämföra den med A-klass tycker jag är orättvist, det är ju en plåtburk som lika gärna kunde vara en Japansk småbil vilken som helst