Starstruck skrev:Mycket trevligt. Tack.
Tänk att få något liknande från svenska märkesverkstäder, men de är kanske mera benägna att skicka fakturor…
Ingår kilt i de lokala folkdräkterna, som läderbyxor, eller har han kanske skotskt påbrå, mannen i trions mitt?
Lokalt ingår faktiskt kilt som ett alternativ till Lederhosen i folkdräkten, och Manuel Prettenthaler låter inte särdeles skotskt. Skottarna har alltså konkurrens här i delstaten Kärnten.
Firmaskjortan ingår däremot inte i folkdräkten. Inte ännu åtminstone

Jag har tidigare år varit där under Villacher Kirchtagswoche, och då sett personalen uppklädd i folkdräkter, åtminstone de som inte handgripligen utför de skitigare verkstadsarbetena, alltså förmän och kontorspersonal samt reservdels- och butikspersonal. Känns faktiskt kul och en aning exotiskt. Och stan är då olidlig med tivolin och öltält både här och där, och avspärrningar med åtföljande trafik- och parkeringsproblem.
På måndag när jag skall lämna in bilen för den vanliga årliga omvårdnaden, lär inte personalen vara sådär uppklädd längre, ty festen slutar i morgon. Som lånebil har jag hört att jag skall få en X250cdi. Skall bli intressant att få känna på en Mercedes-Nissan...