Marie skrev:Fysiskt kanske det kan gå att få dit men det skulle se fördj-t ut med så stora 1800-tals järnvägsvagnshjul där inga däck får plats, bara tre varv eltejp...
celberg skrev:Vet att det inte detta du vill höra eller läsa, men ska du inte åka med bilen?
När jag köpte min 1996 SL500 förra året satt ATS eftermarknadsfälgar i 18" både fram och bak med dimension enligt SL600 (275-35/18, 245-40/18). Tyckte den var lite stötig och var inte riktigt nöjd. Fälgarna såg väl bra ut, men en originalfälg låg som reservhjul i skuffen och den var ju mycket snyggare tyckte jag. Ville också ha bilen i originalskick, så jag köpte sista uppsättningen i Tyskland från MB. Monterade Michelin Primacy 3 i originaldimension 225-55/16 runtom. Jag fick en helt annan bil. Inte det minsta stötig. Tyst, mjuk, stadig och kursstabil på alla underlag.
Ska du ha en "garage queen" med ännu större fälgar än jag hade innan och mestadels titta på den kan du fortsätta med dina tankar på 20", ska du åka med bilen och njuta av den, håll kvar fälgar och däck i originaldimension.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster