Köpråd w210

E-klass från 1995-2002

Köpråd w210

UNREAD_POSTav PederL » 2018-06-12, 11.13.41

Funder ev på att köpa en w210 och vet väl om dess rostproblem , men i mitt fall gäller det dels en 01 e200 kompressor 163 hk man ca 22000 mil, dels en e240 -99 aut ca 15000mil och en e280 -99 aut ca 22000 mil
Några kända problem med v6 motorerna ?
Den 4 cylindriga kompressor-matade , håller kompressorn ?
Automatlådorna i e240 , e280 ?












+
W203 c320 -2000
PederL
 
Inlägg: 21
Blev medlem: 2015-11-01, 11.53.36
Ort: Mariannelund


Re: Köpråd w210

UNREAD_POSTav AmeliaW109 » 2018-07-16, 15.28.36

Förutom rosten har W210 ett antal typiska problem, du bör googla på det innan du gör affär.
Maskinellt är de ganska pålitliga och slitstarka, men det finns en massa sensorer och elektronik som kan ställa till problem när man minst anar det.
Sedan är det ju ganska mycket plast där äldre modeller hade andra material, lyktglasen till exempel. Om det är bra eller dåligt kan väl vara en smaksak.
MBKS #3859, medlem här sedan 2015 men MB-entusiast sedan 1980-talet
W109 1968 Amelia (300SEL 6.3, Doktorns, Bronze Braun ??' mil)
W123 1982 Leo (240D, Bondens, Agavegrün 65' mil)
V126 1988 Stora Blå (560SEL, Skogsägarns, Dunkelblau 48' mil)
S124 1991 Eureka (300TE 4MATIC, Alpinistens, Almandinrot 30' mil)
S124 1996 Doris (E280T, Advokatens, Blauschwartz 42' mil)

Avyttrade MB:
S210 2001 Gröngölingen (E240T, rostig och opålitlig)
W124 1986 Grisbilen (300E, sliten Tysklandsimport)
Användarvisningsbild
AmeliaW109
 
Inlägg: 828
Blev medlem: 2015-11-05, 22.57.17
Ort: Ljusdal


Återvänd till W 210 E-klass

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron