putta skrev:Hej
Har länge haft tankarna på att importera en fin 190E lågmilare från Tyskland men har tvekat när bilarna i Tyskland ej har sidoblinkers på framskärmen bakom hjulet så som dem har här i Sverige och då har det tagit emot att införskaffa mig en då man är tvungen att göra hål i skärmen.
Men i mellan åt så har jag sett MB 190E men även W124 utan blinkers tex på blocket och senast idag där dem säger att den är godkänd på besiktningen.
Hur är det med det egentligen...vet ni här på forumet vad som gäller?
Tack
//P
bullmerca skrev:putta skrev:Hej
Har länge haft tankarna på att importera en fin 190E lågmilare från Tyskland men har tvekat när bilarna i Tyskland ej har sidoblinkers på framskärmen bakom hjulet så som dem har här i Sverige och då har det tagit emot att införskaffa mig en då man är tvungen att göra hål i skärmen.
Men i mellan åt så har jag sett MB 190E men även W124 utan blinkers tex på blocket och senast idag där dem säger att den är godkänd på besiktningen.
Hur är det med det egentligen...vet ni här på forumet vad som gäller?
Tack
//P
Är ett lagkrav från 1986. Så du kan importera en 84-85 utan att behöva göra detta. Har det blivit godkänt ändå så är det nån slarvig besiktningsman så nån gång kommer du få underkänt.
putta skrev:Tusen tack för visat intresse och dem uppskattade svaren.
Misstänkte att det var som ni säger....men kanske det går att göra fina hål som håller på sikt utan rost eller vad tror ni?
Har någon gång sett en blinkers i den utvändiga backspegeln där man bara bytte kåpan på baksidan så var det en integrerad blinkers längst ut..kanske kan vara något om man finner den igen eller någon som vet eller vad tror ni om en sådan lösning istället för håltagning?
Tack
//P
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster