celberg skrev:på D-jet går luftintaget på luftrenarburken från kl.5 snett mot grillen åt vänster mot högra strålkastaren. på K-jet går motsvarande helt på högersidan om du står framför bilen och tittar mot kupén.
Marie skrev:celberg skrev:på D-jet går luftintaget på luftrenarburken från kl.5 snett mot grillen åt vänster mot högra strålkastaren. på K-jet går motsvarande helt på högersidan om du står framför bilen och tittar mot kupén.
Högersidan i fråga om ett fordon är väl högersidan oavsett var du står????
Stranna skrev:På D-jet finns en elanslutning på spridarna och på K-jet saknas elanslutning på spridarna. (gäller inte startspridaren)
Sedan finns ju också den sista bilarna med KE-jet (1986-89) som också har elanslutna spridare.
J B skrev:Stranna skrev:På D-jet finns en elanslutning på spridarna och på K-jet saknas elanslutning på spridarna. (gäller inte startspridaren)
Sedan finns ju också den sista bilarna med KE-jet (1986-89) som också har elanslutna spridare.
Fanns verkligen KE-jet med elanslutna spridare? Jag trodde både K o KE hade tryckstyrda? Dvs de öppnar vid ett minimitryck och ger mer eller mindre bränsle beroende på bränsletrycket?
KE hade väl däremot elektrisk finjustering, centralt, av trycket för bättre CO-kontroll?
MB250SL skrev:Jag håller på och söker efter en vettig R107 och som jag förstått så styrs bränsleinsprutningen på tidiga bilar av D-jet för att fr.o.m ca 1975 istället få K-jet (hoppas det stämmer). Om man tittar på en bil som ligger precis i gränslandet, kan man visuellt se skillnad mellan D- och K-jet bara genom att titta innanför huven?
MB250SL skrev:Jag håller på och söker efter en vettig R107 och som jag förstått så styrs bränsleinsprutningen på tidiga bilar av D-jet för att fr.o.m ca 1975 istället få K-jet (hoppas det stämmer). Om man tittar på en bil som ligger precis i gränslandet, kan man visuellt se skillnad mellan D- och K-jet bara genom att titta innanför huven?
Återvänd till R/C/W 107 SL & SLC
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst