av Mr Speed » 2018-04-23, 23.24.06
Hej på er!
Jag har letat runt efter en vettig och billig småbil och har sneglat lite på de tidiga modellerna av A klass.
I samband med det så har jag försökt hitta information om hur de är att äga. Men det är sällsynt lite information som finns att hitta om dessa bilar. Därför gör jag ett försök här och hoppas det finns någon som har lite synpunkter.
Det jag själv snappat upp bara genom att kika på säljannonser är att de förvånansvärt sällan har gått över 15000 mil trots att det är så gamla. Hur kan det komma sig?
Jag har har också låtit förstå att de inte är de enklaste bilar att fixa med själv. Att lyfta ur motorn för att komma åt att reparera verkar vara av nöden många gånger då motorn sitter knepigt till men vad kan man göra med motorn på plats av de vanliga servicemomenten? Kanske är det inte så besvärligt att få ur motorn ändå?
Jag har verkligen ingen aning om hur dessa bilar är så allt ni kan dela med er av är av intresse. A 160 med sin avsaknad av en klassisk koppling verkar för udda så jag kikar i första hand efter en A 140.
/ Anders