Fukt i strålkastarna fram

W 124 E-Klass 1986-1995

Fukt i strålkastarna fram

UNREAD_POSTav North-Hunt » 2018-04-22, 19.47.06

Hejsan!
Har 1995:as w1214 200 kombi bensin.Och nu har jag fått fukt i bägge strålkastarna fram på bilen.Började i början av hösten ifjol 2017,framförallt om man tvättade bilen men kunde även bli om bilen kördes eller stod ute i regn.Lyktglasen finns det inga skador på,mycket fina.Har alltid EGR plastskydd över lyktorna på barmarksäsongen och även vinter om det grusas på vägen.

Och jag har flera gånger torkat ur lyktorna med kupevärmare och då är det bra ett tag och nu i vinter har det gått bra då jag inte kört bilen nå mycket och inget vatten sprutats på bilen.(bor i norrland så slipper salt på vägarna också,behöver inte tvätta bilen nå ofta på vintern häruppe)

Men vad jag förståt efter att ha läst på internet så kan man bara byta bara glasen relativt enkelt på dessa w124 chassien och därför sitter glasen limmade mot en plastsarg och att ändra kan limmet börja släppa eller att gummipackningen mellan glas och reflektor läcker och då rinner det in vatten ner i strålkastarna.

Så hur löser man detta på ett bra och gärna billigt sätt....Tacksam för svar!
North-Hunt

Re: Fukt i strålkastarna fram

UNREAD_POSTav osla » 2018-04-22, 20.12.40

lös med glaset och limma om det ordentligt
finns bara två olika bilar, skattebefriade diesel mercor och lastbils reggade diesel mercor
osla

Återvänd till W 124 E-Klass