In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
Är det någon på forumet som vet hur man justerar tomgången på en MB 230 -81 (w123) med automatlåda. Plockade bort förgasaren för att byta en packning och när denna sattes tillbaka så gick bilen för högt på tomgången. Det låter nästan som om den skenar när man lägger i P och N. annars så låter den någorlunda normalt när man lägger i andra växlar, men de hörs att den går alledles för högt. ( Den går 25km/h på tomgången !!)
Tacksam för tips!
kalle59 skrev:Hej, det låter som en insugsläcka eller någon vaccumslang som lossnat, vad var det för packning du bytte? Mvh Kalle
Okej de kanske det kan vara har ingen anning. Jag satte i alla fall tillbaka alla slangar där de skulle sitta och bilen gick perfekt innan..
Jag bytte packningen, vad ska man kalla den? den sitter i alla fall längst ner/underst på förgasaren.
Hej, ja det verkar ju mystiskt, du har inte av misstag spänt eller fått gaswiren i fel läge? Vad jag förstår bytte du bara packningen men det kan ju också vara så att man justerat tomgången efter en trasig packning.
Mvh Kalle