Vacum SL -72

Här diskuterar vi 107 modeller.
280SL,350SL,450SL,500SL

Vacum SL -72

UNREAD_POSTav Johnny » 2017-10-09, 19.16.50

.Hög CO-Bränsleförbrukning.Får ej vacum till undertrycksgivaren,(mätt med tryckgivare även test undertycksgivare med manuell vacumpump är ok. Skall börja med byte av slang,men hur kommer jag åt slangen i bakkant på motorn?Även slangen till vacumklockor på torpedväggen är svåråtkomlig på motorn.(Motor M116)
Johnny
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 2014-11-09, 20.20.28
Ort: Anderstorp

Re: Vacum SL -72

UNREAD_POSTav celberg » 2017-10-23, 19.53.32

Hallå Johnny. Slangen är bara tryckt på ett metallrör. Eftersom det handlar om undertryck minskar ju eventuellt läckage ju mer undertryck det blir. Rätt dimension så tätar det bra. Dra bara bort den gamla slangen och tryck dit den nya.
Björn Råsberg (4397)
Regionansvarig Region Syd
Mercedes Benz Klubben Sverige

Kolla sista halvan av videon (om du inte gillar musiken, vill säga).
https://www.youtube.com/watch?v=sqpyn93XtyY

R107 1973 (350SL)
W116 1975 (350SE)
R129 1996 (SL500)
Användarvisningsbild
celberg
 
Inlägg: 676
Blev medlem: 2012-08-18, 20.30.50
Ort: Lund

Re: Vacum SL -72

UNREAD_POSTav Johnny » 2017-10-27, 06.49.03

Hej.
Tyvärr så är slangen bytt tidigare och är fäst med slangklämma. Jag tror att det räcker med att lossa insuget, annars måste motorn lossas för att komma åt.

Johnny
Johnny
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 2014-11-09, 20.20.28
Ort: Anderstorp


Återvänd till R/C/W 107 SL & SLC

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster