Körde varvräknare på min om602 turbo.
finns olika varianter av varvräknare, och de du vill ha är från sista året.
De tar signalen från svänghjulet istället för remskivan till en förstärkare på vänster innerskärm..
De från sista året har en trepolig kontakt.
+ G och W
G är jorden/- i karossen
+ från tändningen så varvräknaren vaknar ihop med tändningslåset.
W är från givaren på svänghjulet på om602
Givaren går mot tänderna på startkransen, och minns jag rätt låg spänningen växelström kring 3.5v på tomgång.
Min givare hade två kablar, varav jag drog den ena ner i karossen, och den andra in till W på varvräknaren.
https://youtu.be/Fcte1f01Elo?t=36Den bilen, varvräknaren sparade jag då de kostar en del och ska till ett framtida projekt, men går att få tag på gör de.
om606 och om605 av åtminstone turbovariant har givare vid svänghjulet de med, men verkar mäta på någon form av triggerhjul "innanför" svänghjulet, tänkt borra upp och få dit en givare på kuggkransen framöver.