Harley52 skrev:Hej!
Jag "hi-jackar" tråden och vänder blicken mot just R129 eftersom jag på allvar börjat se mig om efter en sådan; bilarna är ju relativt sett billiga idag men hur sjutton hittar man en juste? Även om ett objekt ser fint ut har det nästan undantagslöst haft 15-20 tidigare ägare. Jag har en 350SL -72, som jag haft sedan 2001, med (tror jag) 18 tidigare ägare. Har aldrig haft några egentliga problem med bilen, men det kanske är tur? Så, var hittar man en fin/bra R129
lagolag skrev:Vill du ha en mullrande V8 så skall du välja SL55an, den mullrar gott, en SL500 är i jämförelse tyst.
Kör själv en SL55a MY03 sedan 2008. SL63an är ettrigare i tonen, det är en smak sak.
Valde själv en långmilare (med två tidigare ägare) då bilar är utvecklade och utprovade genom att bilarna körs inte för att stå stilla, stillastående bilar som börjar köras ger problem, det är min erfarenhet.
Har servat och kört, har inte haft större problem än andra bilar har som gott närmare 18000mil, klart servicen blir dyrare, 16 tändstift och över 8 liter motorolja gör att kostnaden stiger.
Nu har jag åkt på problemet med att vx reglaget år låst i Park, men det finns fix för detta som den man händige fixar själv, finns ingen anledning att lämna in för dryga 15000:-. ABC systemet med hydraliska dämpare skall du se upp med, bilen bör inte sjunka om den blir stående en vecka, min kan stå över sex veckor utan att sjunka, finns utbytesdämparecatt köpa i USA.
Om du söker på US forum så får du reda på fler saker att se upp med inför köp.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster