av swampmonkey » 2016-09-20, 00.01.17
börja framifrån är alltid bra, plastspatlarna som kostar typ gratis från biltema kör jag med, har du väl fått upp något hörn, eller en liten del så ser man rätt enkelt var resten av clipsen sitter.
måhända att det längst bak sitter med en liten skruv innifrån bagaget, gör så på w123 hursom, var ett tag sedan jag hade loss dem på w114/w115. (typ liten skruv med 7mm skalle)
plastclipsen (röda oftast numera) följer gärna med ut, med listen, och får tillverka ett specialverktyg för att få loss, eller bända. ibland går de att återanvända, men för skadade så håller de inte kvar listen längre.
de finns att köpa på både ebay/tradera osv, mbclassics.de köpte jag mina från. men troligtvis även Mercedes själva..
för att få tillbaka, se till att du har allt rätt positionerat, och ett kraftigt "slag" med handflatan, gör att listen hoppar in i clipsen igen. jag börjar från ytterkanterna, och jobbar mig innåt. just bak på bakre listen i mitten kan det vara lite kinkigt ifall plåten får för sig att fjädra, någon som håller emot innifrån lite lätt löser det problemet.
w115 240d, 72hp, 3.07bakaxel, 15" barock
+ lite fler
---
hobbymoderator, tar bort dubbelpostningar och flyttar emellanåt inlägg till rätt kategori.
---
www.mbturbo.com