Skall kolla kolen i helgen Jörgen, tack!
ed9msi skrev:
Skall kolla kolen i helgen Jörgen, tack!
Jörgen skrev:ed9msi skrev:Inte idag men i helgen, bytte jag till nya insprutningsventiler och passade på att göra rent också. Kamkåpa innan och efter samt även generatorn var ordentligt smutsig, dock inte längre. Gasreglagen också tvättade, nu skall allt fettas in ordentligt.
Har du kollat kolen i generatorn, när du ändå har den ute ?
Är dom <5mm bör dom bytas.
ed9msi skrev:Jörgen skrev:ed9msi skrev:Inte idag men i helgen, bytte jag till nya insprutningsventiler och passade på att göra rent också. Kamkåpa innan och efter samt även generatorn var ordentligt smutsig, dock inte längre. Gasreglagen också tvättade, nu skall allt fettas in ordentligt.
Har du kollat kolen i generatorn, när du ändå har den ute ?
Är dom <5mm bör dom bytas.
Kolen var 9,83mm så jag lät dem sitta.
Jörgen skrev:Det gjorde du rätt i. Hur mycket har bilen gått ?

ed9msi skrev: Någon som vet om kamkedjan skall spännas/kontrolleras på 380SL.
celberg skrev:Bytte ventilen till värmepaketet i dag.
Eftersom reglagen i kupén inte stänger värmen ordentligt (och vem behöver värme i kupén soliga sommardagar som dessutom inte går att stänga av?) gjorde jag en tillfällig lösning med reglagevajer.
som regleras från mittkonsolen.

celberg skrev:Justerat lyset, monterat tillbaka alla mattor. Nu är det bara finlir med städ, puts och polering kvar, sen kan säsongen börja.
celberg skrev:Tack för påminnelsen Jörgen.Vi får hoppas att solen kommer fram ordentligt så vi kan överglänsa de stora från landet i väster.
Återvänd till R/C/W 107 SL & SLC
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster