Dutarinteminmercedes skrev:Hej. Servade bilen idag och skulle byta bränslefilter. Dock var själva hållaren som håller bränslefilter och bränslepump väldigt rostig och skruven runddragen. Allt finns ju på eBay så tänkte jag skulle inhandla nytt där. Har provat söka på t.ex. "Kraftstoff filter halter" men hittar inte det jag vill. Går säkert inhandla på M-B här i Sverige men vill gärna se prisbilden i Tyskland först. Förslag på hur jag hittar det?
Enligt bild: http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/ ... Y/$_57.JPG
Hej! Tack för hjälp! Vad är EPC? Vid närmare eftertanke tror jag att jag kapar ur den runddragna skruven och försöker återanvända den gamla hållaren. En riktigt dålig konstruktion för att vara M-B måste jag säga.Marie skrev:Dutarinteminmercedes skrev:Hej. Servade bilen idag och skulle byta bränslefilter. Dock var själva hållaren som håller bränslefilter och bränslepump väldigt rostig och skruven runddragen. Allt finns ju på eBay så tänkte jag skulle inhandla nytt där. Har provat söka på t.ex. "Kraftstoff filter halter" men hittar inte det jag vill. Går säkert inhandla på M-B här i Sverige men vill gärna se prisbilden i Tyskland först. Förslag på hur jag hittar det?
Enligt bild: http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/ ... Y/$_57.JPG
Det enklaste är väl om du går in i EPC (eller någon 'ryss-sida') och letar upp rätt del, skriver upp reservdelsnumret, och sen söker på det.
Dels skulle jag försöka med att ta bort de där mellanslagen du stoppat in, för i princip är det rätt ord. I tyskan är det dock ännu felaktigare med "sär skrivning" än i svenskan. Men du kan ju även försöka med Kraftstoffpumpenhalter, Benzinpumpenhalter Pumpenpakethalter och Benzinfilterhalter.
I EPC kallas den bara Halter, men där vet man ju vilken systemdel man är inne på.
Dutarinteminmercedes skrev:Hej! Tack för hjälp! Vad är EPC? Vid närmare eftertanke tror jag att jag kapar ur den runddragna skruven och försöker återanvända den gamla hållaren. En riktigt dålig konstruktion för att vara M-B måste jag säga.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster