In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
Håller du på med renovering, eller hört talas om nån trevlig träff, berätta gärna. bilder får laddas upp på extern sida, och sedan länkas hit, den inbyggda bildhanteraren fungerar INTE
dax för att lyfta i motorn till bilen tillbaks.ny koppling på plats oxå här sitter motorn på plats, det tog 20 min för att få den att passa in i splines axeln på växellådan, millimter precision på grejerna observera den vita tätningsmassan som syns under förgasaren, detta för att förhindra att grus o smuts tränger emellan balken och innerskärmsplåten för då börjar det rosta ordentligt eftersom det blir fuktigt där då...
lite översiktsbild:) observera att jag har utbytes bakdörrar samt passagerardörr fram. även förardörren kommer att bytas ut helt..anledningen ser du nog på bilden
storebror va o hjälpte mig i garaget idag, här skruvar han fast framskärmen bilen ska flyttas till föräldrarnas garage nästa helg för d e mkt närmare dit.bilen klar till juni
Härligt att se att det går framåt. Ska du lacka själv? Håller själv på med ett mindre jobb på min 200, har lackat bakskärm mm och får snart hem en "ny" framskärm som ska passas in och lackas. Tänkte jag skulle ha bilen klar innan våren. Vad har du för tidplan?
Det är riktigt kul att lacka själv. Gjorde mitt första försök i helgen och det gick över förväntan. Lärde mig massor så nästa gång kan det bara bli bättre. Du kanske borde lägga upp en projekttråd på forumet på mbsca.com. Där lär du få lite mer respons och glada tillrop än på detta ställe Finns rätt många compacttokar där...
har slipad färdigt tanken. har lagat igen små gropar som fanns efter rosten med läcktätarspackel, detta för att vara säker på att den inte börjar läcka. den har inte läckt förut iaf men som sagt man vill inte ta ner tanken en gång till..