putta skrev:Tack för era inlägg
Vi säger om det är något lager eller annat är det något som kan bli värre och är det en komplicerad åtgärd?
Eller kan just dem 8000 milen vara en bov i det här då den stått mycket dem sista åren?
Har hört att man kan byta oljan till något som kan göra det lite tystare/bättre?Är det något som stämmer och vad för olja i så fall?
Tack
//P
putta skrev:Tack Jörgen
Skall kolla i böckerna vad dem säger men vilken Olja rekommenderar Ni?
Har tyvärr inga uppgifter på vad tidigare ägare fyllt på med och OM det är bytt.
/P
Hynboholm skrev:putta skrev:Tack Jörgen
Har tyvärr inga uppgifter på vad tidigare ägare fyllt på med och OM det är bytt.
/P
Köp på Mercedes.
Strunta I McDonalds en gång om du tycker literpriset är högt.
Time skrev:Vad menades med McDonalds ? frityrolja eller ? kryptiskt... eller brukar 200-ägare hänga där ?
Jag har en 200TE som brukade vina i bakaxeln, den hade bara gått 10000 mil. Bytte olja till den rekommenderade och den blev liite tystare men marginellt. Köpte sedan en hink OMEGA olja för bakaxlar och den tystnade nästan helt och har gått ytterligare 12000 mil utan problem.
Jag kan hör puristerna muttra för sig själv men det funkade, kontakta Omega för en rekommendation. Jag tror den var något tjockare än SAE 90. Dyr. Vet inte vad som händer om du har diffbroms men troligen inte på en 200E ?
Time skrev:Vad menades med McDonalds ? frityrolja eller ? kryptiskt... eller brukar 200-ägare hänga där ?
Jörgen skrev:Hynboholm skrev:putta skrev:Tack Jörgen
/P
Köp på Mercedes.
Strunta I McDonalds en gång om du tycker literpriset är högt.
Just det. Det är nog ingen här som ger en rekommendation på olja, när man inte vet vilket chassinummer vi snackar om.
Har du en bil med vanlig bakväxel eller med ASD eller 4-Matic.
Det är olika oljor.
Därför: Skit i McDonalds och gå till MB med ditt chassinummer och köp olja därtill. Få ett kvitto var det står ditt ch.-nr. och vilken olja du har fått. Då blir det nog bra.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst