Har en s140 600 SEC AMG -94 Japan import, har bara gått 12xxx mil och är riktigt fin. Jag har haft kontakt med fler verkstäder i Göteborgsområdet men avstår från att använda någon av dom. Det är bevisligen så att det inte kan dessa bilar särskilt bra. (AMGcenter vill inte ens ta emot den, då de anser att den är för gammal).

Jag letar efter någon som är duktig på dessa bilar, inte bara någon som behöver pengar eller kan diverse om Mercedes. Jag har pengar att betala den som hjälper mig och vill få riktig ordning på min bil.
Jag har ett oljud från nivåregleringen. Det uppkommer när jag startar den om den är lastad. Annars fungerar den bra.
Softclosen på förardörren fungerar men är mycket känslig. Troligen behövs bara en rengörning och uppsmörjning, så att allt fungarar som det ska.
Min bil är även sänkt (av föregående ägare) vilket jag inte gillar. Det finns risk för att framhjulen tar i framskärmarna, om man träffar ett gupp när man svänger, inte bra. Vill få tillbaka den till original höjd.
Vänster fönsterhiss bak fungerar ej. Jag har en ny motor liggandes om nu detta är felet. Vill att den som gör detta vet hur man tar loss panelen utan att skada den.
Har även planer på att byta ratt (ej original på nu).
Den skulle även behöva en genomgång, så att allt fungerar som det ska. Jag vill ju kunna använda den på mina resor ner till kontinenten i sommar.
Tacksam för alla former av tips o råd, verkstäder, personer, o dyligt, som vet hur dessa bilar fungerar, mao kan sin sak.
/Mikael