Hej!
Här vill jag presentera mitt projekt. Inte lika oljigt eller i behov av blästring som andra, men intressant ändå enligt mig.
Jag har flera år arbetat som bilmekaniker men valt att skola om mig. Jag kan säkert ha träffat ett helt gäng av er om ni känner till Mercedes verkstaden "Etoile Technique". Vi hade ett garage i flera år på Luntmakargatan för att sedan flytta ut till Skå (Stockholm). Drivs av kära herr Rudolf "Rulle".
Vi har haft ett flertal bilar inne som nog kan få flera här att höja på ögonbrynen - En 300 Roadster bland annat. Jag såg och körde den senast i augusti 2011. Den är i toppskick och lackerad cremegul. Vinröd inredning. Mycket vacker...
Mitt mål idag är att försöka förändra våra surfvanor när det kommer till bilar. Jag tycker det är för mycket röda Ferraris, gula Lamborghinis och blåa Priusar på nätet. Varför är det inga hemsidor som skriver intressant transparenta artiklar om vackra
riktiga bilar?
Jag skulle därför vilja presentera mitt nuvarande projekt:
Fyra HjulFyrahjul.se ska bli en portal där du kan läsa allt ifrån däckdimensioner och mönsterdjup till när/om du bör boka en verkstad för ett kamremsbyte.
Syftet är att sidan ska informera och lätta upp vardagen för den normalbegåvade bilägaren. Det ska inte bara vara lätt att hitta datum och regler för byte till sommardäck. Det ska även vara en upplevelse!
Jag behöver nu Er hjälp! Sidan är för närvarande under uppbyggnad, men all feedback är mycket uppskattad. Vad hade ni velat läsa om? Jag skulle även vilja be er om hjälp med lite snygga bilder på riktiga original. Ett nytvättat motorrum eller en 280SE coupé på en vårväg, gubbsnusk! Många bilder finns på nätet, men riktiga klassiker finns ofta gömda. Självklart kommer ditt namn finnas med på bilden, om så önskas.
Tack på förhand!
Mvh,
Rickard
rickard.hilmersson@gmail.comhttp://www.fyrahjul.se