Hynboholm skrev:Jag hade valt 230E före 280E alla dagar I veckan!
Bara tanken på att serva/justera/reparera en insprutning från 70-talet får nackhåren att resa sig...
Bränsleförbrukningen kvittar väl på en bil som rullar 2-300 mil/år? Om ens så långt?
Marie skrev:Där säger jag emot.
Femman OM617 låter *nästan* som en motor på tomgång , fyran OM616 låter som en fiskebåt med kultändare....
I bilar bör inte motorer med färre än 6 cylindrar komma till användning. I motorcyklar kan man till nöds acceptera ned till 4. Färre än 6 cylindrar innebär ju bara skakelseverk.
OK, en femma kan till nöds användas i en bil om det inte finns större....
Men skall man få någon gångkultur och ljudkomfort så duger inga oljebrännare. Då måste man ha en ottomotor. Dieslar kan man möjligen ha i arbetsfordon - KANSKE...
osla skrev:Marie skrev:Där säger jag emot.
Femman OM617 låter *nästan* som en motor på tomgång , fyran OM616 låter som en fiskebåt med kultändare....
I bilar bör inte motorer med färre än 6 cylindrar komma till användning. I motorcyklar kan man till nöds acceptera ned till 4. Färre än 6 cylindrar innebär ju bara skakelseverk.
OK, en femma kan till nöds användas i en bil om det inte finns större....
Men skall man få någon gångkultur och ljudkomfort så duger inga oljebrännare. Då måste man ha en ottomotor. Dieslar kan man möjligen ha i arbetsfordon - KANSKE...
vi har inte samma smak, den saken är klaren BM viktor på tomgång är ju det vackraste som finns. och lite så låter om616 (240in). sen håller jag med om att ju fler cylindrar är bättre men nu finns det ju inte en diesel 8 i w123 tyvär, ta tex gm 6,2 l diesel, eller 6,5. eller varför inte fords 7,3 powerstroke, där har du vackert ljud, och vrid redan vid tomgång
sl500 skrev:osla skrev:Marie skrev:Där säger jag emot.
Femman OM617 låter *nästan* som en motor på tomgång , fyran OM616 låter som en fiskebåt med kultändare....
I bilar bör inte motorer med färre än 6 cylindrar komma till användning. I motorcyklar kan man till nöds acceptera ned till 4. Färre än 6 cylindrar innebär ju bara skakelseverk.
OK, en femma kan till nöds användas i en bil om det inte finns större....
Men skall man få någon gångkultur och ljudkomfort så duger inga oljebrännare. Då måste man ha en ottomotor. Dieslar kan man möjligen ha i arbetsfordon - KANSKE...
vi har inte samma smak, den saken är klaren BM viktor på tomgång är ju det vackraste som finns. och lite så låter om616 (240in). sen håller jag med om att ju fler cylindrar är bättre men nu finns det ju inte en diesel 8 i w123 tyvär, ta tex gm 6,2 l diesel, eller 6,5. eller varför inte fords 7,3 powerstroke, där har du vackert ljud, och vrid redan vid tomgång
håller med dig om ljudet från en BM Viktor vi har 2 st. i juni har det viktorrally i byn kommer ca 15 st. åker en runda med balvagnar efter med folk i å middag på pansionatet med viktormeny. de du.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster