av DieselStjärnan » 2015-01-18, 00.19.26
Jo ja menar givetvis undertryck. Men den ventilen har vi kollat, allt är som de ska när bilen går och några minuter efter. Har hållit på sen i lördags. Har ju svetsa i golvet så trodde nån slang kanske smält av värmen. En slang va lite havskadad så skarva den med en annan slang. Tätt.
Kan ju finnas en annan skada, men än en gång så betyder de att de inte läcker snabbare än vad pumpen bygger upp. Å sen plötsligt så läcker de ur snabbare än vad pumpen bygger upp. Kanske nån backventil kärvar då precis när man vrir av nyckeln å seen läcker ut.
Ja de ger sig väl på ett eller annat sätt. Allt är monterat för långresa nu så får ta de en annan dag. Ta av alla dörrpaneler å kolla alla slangar å ventiler..
För övrigt; kan man göranåt för att koppla ur kickdownen på lådan så den växlar tidigare vid mer gas? Får släppa på gasen för att den ska växla upp under 3000-4000 varv. 2-3 vid minst 40 kmh, 3-4 vid minst 55kmh annars vid normal ax ca 52 respektive 70-75 kmh. Kan man koppla bort gasreglaget som går till lådan?
//Philip
1973 W115 220D
1979 S123 300TD
--------------------------
1980 W123 280E (300D)
1991 W124 200E
1976 V115 240D LANG (f.d. Taxi)
1983 S123 240TD (f.d. Taxi)
1969 W108 280SE
2001 S210 E 240
1968 W108 280S
1980 S123 240TD
2009 W212 E 220 CDI
1995 W124 E 250 D
1992 W124 300D
1995 S124 E 250 TD
1995 S124 E 200 T
1982 S123 240TD
1984 W123 300 Diesel
1983 W123 240 Diesel
1993 W202 C 220 Diesel
1977 W123 300 Diesel