är det en ombyggd bensinare?
snyggt att ha löst varvräknaren förövrigt, inte direkt jätteenkelt, eller ja, omvandlare från Dakota-digital kanske?
vacumslangen ska vara kopplad i tändningslåset i en diesel, dieseltändningslåset har två slanganslutningar som öppnas när man vrider av nyckeln = dödar motorn
är det en tidigare bensinare du fått tag på, så får du skaffa en elektrisk avstängning av vacumet, finns att sno i både w126 or w123 bensinare och w124or, i olika utföranden,
http://s1088.photobucket.com/user/zebel ... 1.jpg.htmlsådär ser de ut i vilket fall, koppla slangarna så att de är stängda när reläet får ström, sen kopplar du bara in det på tändningen, så fort tändingen stängs av (all annan ström) så dör motorn...
kopplar du enkelt in dig i säkringsboxen innifrån kupeen på förarsidan, en krysskruv, en ringkabelsko på sladden till vacureläet och så snor du ström från något som känns säkert, så har du det både säkrat, och ihop med nyckelns ström enkelt...
har så på 240d stjärnkolvarn i kompakten, samt även i fars kompakt.
kopplar du så så drar det inte heller någon ström när motorn är av, ganska säkert..
på kompakten så sipprar lite spänning igenom (antagligen i hastighetsmätar/temperaturmätardelarna eller något) en lätt dutt på bromsen dödar dock allt sådant av någon anledning... och motorn dör omedelbart.