ankargrend skrev:Hej,
Har bestämt mig köpa en w124 för framtiden. Vilket motoralternativ bör man satsa på som betingar högst värde om tex 10 år? Har funnit några 260 med M103, men då det finns en uppsjö av bilar välja imellan så tvivlar jag ju mer jag kikar.
Någon som kan tips vilket motoralternativ man bör satsa på? Mina kriterier är framtida värde och minsta möjliga bekymmer.
/David
osla skrev:jag skulle säga en original diesel bil, helst kombi. varför jag säger det är för att dieslar börjar vara riktigt svårt att få tag i fina exemplar av, då dom ännu körs som bruksbilar och oftast används ganska hårt, inte som sedanerna och tvådörrarsbilarna som det nog finns mer fina av
swampmonkey skrev:osla skrev:jag skulle säga en original diesel bil, helst kombi. varför jag säger det är för att dieslar börjar vara riktigt svårt att få tag i fina exemplar av, då dom ännu körs som bruksbilar och oftast används ganska hårt, inte som sedanerna och tvådörrarsbilarna som det nog finns mer fina av
agreed, 300TDT eller 300TDT 4matic eller E300TD eller vad de senare om606 kombina kallas lär nog sticka iväg en hel del, lär alltid finnas bra med folk beredda att betala dyrt för en skattefri förhållandevis snål dieselkombi. trevlig värdeökning med tanke på att de är typ gratis idag, och någorlunda problemfritt ägande.
osla skrev:swampmonkey skrev:osla skrev:jag skulle säga en original diesel bil, helst kombi. varför jag säger det är för att dieslar börjar vara riktigt svårt att få tag i fina exemplar av, då dom ännu körs som bruksbilar och oftast används ganska hårt, inte som sedanerna och tvådörrarsbilarna som det nog finns mer fina av
agreed, 300TDT eller 300TDT 4matic eller E300TD eller vad de senare om606 kombina kallas lär nog sticka iväg en hel del, lär alltid finnas bra med folk beredda att betala dyrt för en skattefri förhållandevis snål dieselkombi. trevlig värdeökning med tanke på att de är typ gratis idag, och någorlunda problemfritt ägande.
exakt något sånt jag menade, och helst manuell. är ju svårt redan idag att hitta fina ex, inte för rosten, men för att dom används till det dom ska användas till. lastas tungt och dra släp mm
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst