Tankluftningsfråga samt ADSfråga.

R 129 SL 1989

Tankluftningsfråga samt ADSfråga.

UNREAD_POSTav ola p-son » 2014-12-02, 14.19.37

Hej!Jag undrar lite om avluftningen till bränsletanken,det sitter en liten ventil på luftslangen,den har jag kollat och den fungerar,men den fortsätter till ett aktivt kolfilter,är det detta filter som blir igensatt
med åren?och var kan man köpa detta samt andra servicedelar till rimliga priser.
Min bil är en Mercedes-Benz sl 500 -91.
Tacksam för svar.
Med vänlig hälsning.Ola P-son

En fråga till angående ADS styrning, på ventilens strömanslutning har jag mätt upp
8,5 volt på solenoidens båda poler utan att trycka på knapp för extra höjning,någon som vet något om detta? men det blir ingen ändring när jag aktiverar via knappen.
Tack till alla kunniga människor på detta forum.
ola p-son

Re: Tankluftningsfråga samt ADSfråga.

UNREAD_POSTav Marie » 2014-12-02, 21.10.20

ola p-son skrev:Hej!Jag undrar lite om avluftningen till bränsletanken,det sitter en liten ventil på luftslangen,den har jag kollat och den fungerar,men den fortsätter till ett aktivt kolfilter,är det detta filter som blir igensatt
med åren?och var kan man köpa detta samt andra servicedelar till rimliga priser.
Min bil är en Mercedes-Benz sl 500 -91.

Ja kolkanistern blir med tiden förbrukad och skall om jag minns rätt bytas på samma service som automatoljan, dvs var 6000:e mil.

Servicedelarna köper jag och många andra hos en aukt. Mercedeshandlare, i Sverige eller utomlands (det finns några Mercedeshandlare i Tyskland som säljer på postorder) Kolla gärna med flera Mercedesfirmor, för prissättningen är fri här i EU enligt lag, så det skiljer ofta rejält. En av de billigare i Sverige är Motorcentrum i Markaryd.
Köper du hos en Mercedesfirma så får du originaldelar och behöver inte fundera över om det är skit.
Mercedes 400SE W140 -92

Förbrukat:
Mercedes 200TE S124 -90
Mercedes 300SEL V126 -89
Mercedes 300D Lang V123 -86
Mercedes 200 W123 -85
Mercedes 240D W123 -80
Användarvisningsbild
Marie

Återvänd till R 129 SL