Tonnydansk skrev:Hastighetsmätare fungerar ej och ABS lampan lyser. Har bytt bromljuskontakt men det hjälpte ej.
Kan det vara ABS givare jag ska byta och har det med hastighetsmätaren o göra. Eller är det ett eget kapitel. Vill gärna ha svar är van att meka med bilar men ser detta som en genväg till snabb hjälp.
Marie skrev:Tonnydansk skrev:Hastighetsmätare fungerar ej och ABS lampan lyser. Har bytt bromljuskontakt men det hjälpte ej.
Kan det vara ABS givare jag ska byta och har det med hastighetsmätaren o göra. Eller är det ett eget kapitel. Vill gärna ha svar är van att meka med bilar men ser detta som en genväg till snabb hjälp.
Ja, såpass nya modeller tar hastighetssignalen från ABS. Alltså tror jag att du är på rätt spår.
Kölis skrev:Ett tips och det är billigt i det här läget. Jag har råkat ut för det på några kundbilar. Byt OVP relät sen har det fungerat.
Kölis skrev:Ett tips och det är billigt i det här läget. Jag har råkat ut för det på några kundbilar. Byt OVP relät sen har det fungerat.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst