av swampmonkey » 2014-10-11, 22.03.48
en 250d är ju antagligne en om602/om605, och till det finns det inget "ska". för motorn "ska" inte vara i bilen från början
1. vad har du valt för växellänkage? från vilken bil, och hur och var har du satt fast spakstället?
2. ta du och kryp under, och kolla själv hur långa länkagen ska vara och justera dem rätt. finns ingen genväg, en centimeter i djupled på länkaget kan kräva att du böjer och riktar om alla tre länkage.
3. med tanke på att motorn inte hör till bilen, även om du fått mina mått, och min låda och mitt länkage garanterar det ingenting, vad har du för vinkel på motorn, vilka motorkuddar, armar och hur sitter dem, hur ser växellådans uppfästning ut?
ursäkta att jag låter bitter, har inga problem själv med varken om602, 605 eller 606 i w123. men lite får man allt kämpa om man ska bygga om.
jag har spenderat timmar på att justera växellänkage så att de uppför sig precis som jag vill, och då även provat olika spakställ positioner och bussningar för att få till det som önskat.
ett tips kan ju vara att du under spakstället har en "slits" du kan sätta i en m6 skruv, eller ett borr, lås fast de tre "spakar" undertill i sin rätta position, därefter sätter du igång och måttar in länkaget.
lite som att fråga:
hur många paket ballerina ska jag öppna till ett födelsedagskalas?
w115 240d, 72hp, 3.07bakaxel, 15" barock
+ lite fler
---
hobbymoderator, tar bort dubbelpostningar och flyttar emellanåt inlägg till rätt kategori.
---
www.mbturbo.com