osla skrev:börjar tro att katten på min 91:as 250D är lite lätt ingensotad (läs täppt) då den blivit redigt slö. blev det i vårvintras nån gång och den stod ju på tomgång flera timmar varje dag så därför har jag börjat fundera på att rensa den. men då är frågan, skulle den gå genom bess med rensad katt? ändras k-värdet utan katt? har läst runt lite och enligt vissa är det bara glömma och enligt vissa är det inga problem
Marie skrev:osla skrev:börjar tro att katten på min 91:as 250D är lite lätt ingensotad (läs täppt) då den blivit redigt slö. blev det i vårvintras nån gång och den stod ju på tomgång flera timmar varje dag så därför har jag börjat fundera på att rensa den. men då är frågan, skulle den gå genom bess med rensad katt? ändras k-värdet utan katt? har läst runt lite och enligt vissa är det bara glömma och enligt vissa är det inga problem
Inte fanken satt det katalysator på en 250D år 1991?
swampmonkey skrev:Marie skrev:osla skrev:börjar tro att katten på min 91:as 250D är lite lätt ingensotad (läs täppt) då den blivit redigt slö. blev det i vårvintras nån gång och den stod ju på tomgång flera timmar varje dag så därför har jag börjat fundera på att rensa den. men då är frågan, skulle den gå genom bess med rensad katt? ändras k-värdet utan katt? har läst runt lite och enligt vissa är det bara glömma och enligt vissa är det inga problem
Inte fanken satt det katalysator på en 250D år 1991?
tycker inte det jag heller, och mig veterligen så är det enda avgastest de gör röktestet, på min 1993 sket de i maskinerna helt och hållet, fanns inte en anstymmelse till svartrök vid uppvarvning så var ingen vits att bråka med mätapparater.
tror att kanske 290TDT w210 fick någon avgasreningsklumphistoria,
men 250tdt w202an om605 turbo är befriad från sådant katalysatorer, så känns konstigt att en 6 år äldre bil skulle ha det.
Marie skrev:En sak jag börjat fundera över är om - och i så fall när - bilen efterimporterats från Tyskland. Är den tämligen nyimporterad kan det ju vara något eftermonterat gunk för att få en bättre avgasklassning och därigenom "tillträde" till miljözoner i vissa tyska städer.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster