In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
Har en -93 300 turbodiesel som farthållaren inte vill gå bra. Ibland går den inte alls och när den går så drar den på full gas och släpper sedan och börjar om. Som ni förstår blir färden allt annat än värdig en Mercedes. Någon som har en aning hur det fungerar ? har hittat själva farthållaren men inte styrningen.
kalle59 skrev:Själva boxen brukar ge upp och få "spelet" efter ett antal år, prova med en annan om du kan få tag i en. Min satt bakom handskfacket 230TE -90
Inte sällan handlar det om att någon lödning oxiderat sönder. Det kan vara en idé att löda om den först... Samma sjuka som OVP-reläerna alltså....
Tack för tipsen, ska bara försöka lokalisera boxen. Det finns ett gäng i bilen. Själva reglerenheten/pådragaren ser verkligen gedigen ut, sånt görs inte längre. Enligt Haynes sitter boxen bakom vänstra delen av panelen, den med ljusreglaget men tydligen kan den sitta bakom handskfacket med.
På min var det en silverfärgad box, 15x15 cm kanske och 30-40 mm tjock. Jag lämnade min till en "elektronörd" men dessvärre kunde han inte hitta felet så det fick bli en ny.
Medlem 2077
Mercedes Benz 240 D 3.0 1975 Audi 100 2.3 Quattro 1991
De verkar att ha stuvat runt ordentligt i turbomodellen, handskfacket finns inte, det är ockuperat av airbagen och det går inte att komma in utan specialkunskaper. Imorgon ska jag leta under panelen, hittar jag den ska den få en omgång eftersom jag är "elektroniknörd" typ... annars är jag mottaglig för erbjudanden om en bättre beg.