putta skrev:Tack för inlägget
Nu vet jag inte exakt vad "bösar" innebär men det kanske jag kan få svar på snart.
Jag har inget märkt att det skall vara något underligt med att dem är "slut" men vad för fenomen kan det bli om dem nu är det?
Då vet jag hur man kan gå tillväga eller hur jag skall lägga upp det...behövs skruvarna bytas ut eller kan dem vara kvar...någon som vet längd dimension på dem i så fall så man väl har dem där när man sätter igång?
Tackar för intresset men tar emot fler
//P
http://sv.wiktionary.org/wiki/b%C3%B6s du får ursäkta Göteborgaren, för oväsen, väsnas, skrapar, gungar, oljud eller konstigheter på ett eller annat vis, , tänk dig en full göteborgsalkolist som ger sig in på feskekörka för att tjöta med lite tösabitar när fyllan är på topp, han kommer bösa runt, typ

allmän oreda, småskit, smutsigt, typ "brötar" om du är mer bekant med det.
menar alltså, varför byta? för det oljud? när du skriver "fick tips av en bilreparatör" och samtidigt inte märkt något konstigt körmässigt. (motorljudsmässigt?) flyttar sig motorn onödigt mycket?
Att byta olja, torkarblad och bromsbelägg är underhållsarbete, motorkuddarna inte riktigt lika mycket så.
skuvarna kan du nog låta sitta kvar, om inte bilen i övrigt är galet rostig, inga konstiga momentvinkeldragningar på dem såvitt jag vet,
ta du loss det, är inga konstiga skruv