
xrf skrev:Ok testar i helgen!
Om jag behöver byta batteri, vilken Ah behövs minst?
Om generator, funkar det med en från t ex VW Golf eller från en Volvo 745? Ofta är det väl samma typ i många olika bilmärken?
xrf skrev:Börjat testa
1. Utan tändning på ger batteriet 12.4V
2. Halvljus på, ej tändning sjunker kontinuerligt o fort under 12V
3. Tändning på, ej halvljus 11.6 V o sjunker fort
4. Tändning av, ljus av växer upp över 12V igen
5. Provar att starta, röd tändning tänds, litet dunkljud sen tyst, spänning ner mot noll fort
6. Tändning av, växer snabbt över 12V igen
7. Start via extrabatteri o sen bortkoppling av det, kör på en del manuell choke, går ganska bra men batteriet visar 12.4V, inte några 13.5 eller så
8. Tar bort choke, tomgång ned, pendlar i varvtal, har det jobbigt o dör efter tio sek, spänningen innan dess pendlar på 11-12V
Kass generator då? Byta kol o regulator?
Ser att generatorremmen är lite dålig också. Lika bra ta samtidigt.
Finns något eller allt på Biltema?
Nåt särskilt att tänka på när man lossar generatorn förutom att koppla bort batteriet?
Återvänd till W 114/115 Compact/8
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst