av CHARLIES » 2009-07-18, 17.54.42
Tjenare grabbar!
Första posten här på forumet handlar om att jag har en Mercedes C320 01 tyskimporterad någongång under 2000 talet.
Bilen har gått strax över 12.000 mil nu och för ett par veckor sedan så började växellådan klydda som tusan för mig när jag hade kört till kalmar.
Väl där så började växellådslampan lysa på intrumentpanelen, och lådan slog i växlarna när man körde, sen hamnade den i något limp home mode i 2ans växel där. Så jag fick köra in till mercedes i Kalmar där dom påstod att det var ventilpaketen i växellådan som slirade och så nollställde dom styrenheten och sen funkade bilen okej.
Frid och fröjd körde jag hem, en vecka senare händer exakt samma sak i Malmö, jag kör den till Mercedes och där säger dom att det är växellådsoljan som är rent svart... Kul tänkte jag, eftersom oljan i en låda är det viktigaste som finns för både smörjning och hydraliken i lådan.
Sagt och gjort dom bytte oljan på lådan och nollställde varningsgrejorna i styrenheten.
Nu idag 3 veckor senare så har jag haft lite problem då och då att den slagit i växlarna som fan, det känns som om någon slår en i ryggen.
Och tillslut så satte den sig i limp home mode så jag kom hem från stan iaf...
Min fråga, vad är det frågan om? Är lådan helt slut nu eller det är momentomvandlaren som är paj eller vad?
Mvh
Charlie Svensson