av celberg » 2014-03-27, 05.50.43
Du behöver troligtvis inte byta spaken. Allt man ska göra på R/C 107 är är trångt, men det går. Skruva loss spaken och titta på hur mekanismen som ska hålla spaken kvar i blinkande läge fungerar, så ser du ganska tydligt att du ska fila bort lite, lite granna i ett spår som... ja, du ser vad du ska göra när du lossat spaken. Det blir ju smidigare om du tar bort spaken helt från rattstången, men det är trångt som bara den att få tillbaka kablage och kontakt. Det går alltså att göra det utan att dra ut kontaktstycket. Det har tidigare funnits en mycket bra instruktionsvideo på Youtube som länkats till här på forumet, men tyvärr är den inte längre tillgänglig.
Min spak är likadan och med besiktning om en och en halv vecka så väntar detta jobbet på mig med.
Björn Råsberg (4397)
Regionansvarig Region Syd
Mercedes Benz Klubben Sverige
Kolla sista halvan av videon (om du inte gillar musiken, vill säga).
https://www.youtube.com/watch?v=sqpyn93XtyYR107 1973 (350SL)
W116 1975 (350SE)
R129 1996 (SL500)