av kokonuutE200 » 2014-03-29, 15.52.50
Har en E200 som jag har bytt ventiltätningar på för två veckor sedan, utan att lyfta toppen.
Den har blivit körd en gång sen i Oktober och de var i Decenber och då gick den som den skulle.
Provade den direkt efter att jag hade bytt tätningarna och då gick den bra men den rök rätt så mycket.
Sen dagen efter åkte jag upp och tänkte att jag skulle ut och rensa den då det var mycket kondens i avgaserna.
Då gick den bara på tre cylindrar, svartrök (blev även svart fläck på marken av avgaserna) sen när man gasade så baktände den och sköt eldlågor.
Ville också bara dö om man inte höll gas. Måste tillägga att den luktade obränd soppa nåt så inihelvete.
Satt i ett gammalt ovprelä som jag tog bort för ett år sen för det var kasst, då ABSlampan lös och den var svårstartad, annars gick bilen bra med det relät.
Och nu när jag provade med det så gick bilen näst intill perfekt.
Finns ju ingen LMM på bilen om jag inte har helt fel för mig och tyckte det hade varit skumt
om Lambdasonden har gått sönder när den bara har stått helt still.
Så hgit med alla era tankar och ider om vad som kan vara fel på skitbilen. Måste få den genom bessan snabbt som faen så jag kan påbörja turbokonventeringen av andra bilen.
Tack på förhand // Jessica