av celberg » 2014-03-25, 22.51.43
Jag har en som liknar Biltemas för 429:- fast jag köpte min på Kjell&Co. Det är säkert samma tillverkare, men huvudsaken är att den funkar och det gör min. Tvättar glasögon, dörrlås och smycke i den och det blir kanon. Sen stämmer det självklart att man får vad man betalar för, så är det ju nästan alltid, men inte alltid. Köpte en minislip på Biltema för 139:- och den har varit riktigt bra att komma åt med när jag skurit bort rost på SL:en. Tyvärr höll inte chucken och det finns inga reservdelar... Köpte då en Dremel 300 för nästa 800:-. Riktigt bra den också, men efter ett tag gick strömbrytaren sönder. Smidigt att byta och den fanns att köpa lös för 124:- alltså 15 spänn mindre än en ny Biltemamaskin. Bytte strömbrytaren på Dremeln och den gick ca 2h, sen la den av igen. Blir så trött. Visst finns garanti, men då ska jag lämna in den till affären (Jula) som ska skicka den till Danmark för service vilket säkert kommer att ta flera veckor. Jag behöver ju den nu! Hur man än gör blir man lurad...
Björn Råsberg (4397)
Regionansvarig Region Syd
Mercedes Benz Klubben Sverige
Kolla sista halvan av videon (om du inte gillar musiken, vill säga).
https://www.youtube.com/watch?v=sqpyn93XtyYR107 1973 (350SL)
W116 1975 (350SE)
R129 1996 (SL500)