Värdering? (320CE)

Övrigt
Här har vi fri diskussion inom rimliga gränser.
Lämna gärna synpunkter på
forumet.
Alla förslag är välkomna

Värdering? (320CE)

UNREAD_POSTav Marcus222 » 2009-09-01, 21.26.32

Hallå allihop!

Blir första tråden och posten för mig här, har mest varit aktiv genom att läsa.

Jag har nu funderat på att göra mig av med min lilla ögonsten. Bilen ifråga är en 320CE ifrån 1994 och har fått en rejäl skönhetsbehandling sedan den kom i min ägo. Som lackerare var jag bara tvungen att plocka den i småbitar, ta fram kapen, blästern och spacklet och återställa den till sin forna glans, fast i obsidan-svart.

http://se.myalbum.com/GroteFoto-ILEIC88G.jpg

I renoveringen ingick nya skärmar och lite annat. Än saknas en antenn och en stjärna, men det åtgärdas antagligen innan försäljningen. Bilen har begåvats med allting förutom färddator. Svart skinnklädsel som är lite sliten på förarsätet men annars i bra skick. Mätarinställningen är 30 000 mil. Ett par helt nya 18" fälgar sitter på tillsammans med nya däck, och en uppsättning allround-däck med fälg finns till.

Vad är en sån här bil värd? När jag tittar på blocket så ligger dom på 40 000 och uppåt. Bilpriser.se säger så här:

Köppris 53 500 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris 41 000-48 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson.

Skulle vara kul om ni ville dela med er av er egna uppfattning, då jag inte har en aning själv och har svårt att tro på dom siffrorna. Fråga gärna om det är något mer ni behöver veta. Tacksam för svar.
Marcus222

Re: Värdering? (320CE)

UNREAD_POSTav Jerka126 » 2009-09-02, 22.03.12

Tjena marcus, det är en ganska klurig sak att göra en värdering. Din bil ser fin ut på din bild och bör väl vara som ny på utsidan med ny lack och nya fälgar. Nu till det kluriga, lirar bilens insida ihop med bilens utsida. Finns det servicebok? Hur många ägare har det funnits? Stämmer miltalet? Är det import? Fungerar all elektronik?

En original C124 kommer alltid att stå högre i pris än en som är modifierad. Prisbilden som du själv uppger kan nog vara ganska rättvis.

Mvh j
Jerka126

Återvänd till Fri diskussion