w111cp skrev:Hej
I tabellboken från -75 står det att topplock kontrollmått A är 15,85 till 16,15 mm i nytt skick och minsta höjd får vara 15,35mm. det innebär att man kan ta bort mellan 0,5 och 0,8 mm. Ärdu helt säker på att du mätt rätt?
Själv håller jag också på att renovera en 350 m116 som jag skall ha i min w111 flackuhler coupe.
Jag har köpt bla. lager, kolvringar, packningar och ventilstyrningar från "partscontainer" i USA.
Konstigt nog så blir det billigare trots importavgifter och frakt än att beställa från Tyskland. (exakt samma fabrikat)
Motorfärgen skall vara matt svart men själv använder jag blank. Övriga målade delar däremot målar jag i halvblank svart.
Jag har lämnat in en rejäl balja med skruvar, rör, slangklämmor mm till GBG:s förnickling och dom blir nog klara i veckan. Det ger ett väldigt bra intryck/utseende med "nya" skruvar.
w111cp
Kölis skrev:w111cp skrev:Hej
I tabellboken från -75 står det att topplock kontrollmått A är 15,85 till 16,15 mm i nytt skick och minsta höjd får vara 15,35mm. det innebär att man kan ta bort mellan 0,5 och 0,8 mm. Ärdu helt säker på att du mätt rätt?
Själv håller jag också på att renovera en 350 m116 som jag skall ha i min w111 flackuhler coupe.
Jag har köpt bla. lager, kolvringar, packningar och ventilstyrningar från "partscontainer" i USA.
Konstigt nog så blir det billigare trots importavgifter och frakt än att beställa från Tyskland. (exakt samma fabrikat)
Motorfärgen skall vara matt svart men själv använder jag blank. Övriga målade delar däremot målar jag i halvblank svart.
Jag har lämnat in en rejäl balja med skruvar, rör, slangklämmor mm till GBG:s förnickling och dom blir nog klara i veckan. Det ger ett väldigt bra intryck/utseende med "nya" skruvar.
w111cp
Ett tips om du nu inte redan vet det. Mattsvart har betydligt bättre värmeavledningsförmåga än blanksvart. Man målar tävlingsmotorer med mattsvart då den har bäst avledningförmåga av alla kulörer. Men man målar baksidan av blocket mot svänghjulet i silver då det har sämst värmeavledning, man vill inte ha in värmen i kopplingen eller turbinen.
PatrikS skrev:I den boken jag kollat i så har motor M116.982 kontrollmått A 18.15 -17.85 och minsta mått 17.45 ??? och kontroll mått H är 60.0 när den är ny och minsta mått 59.75 59.6 och jag har 59.77 idag. så det går knappt att ta så lite...
PatrikS skrev:Har fått topparna planade nu och fått alla plåtdetaljer gulkromaterade igen. har dock ett litet problem är det någon som har någon instruktion på hur kankedjan skall monteras. hittar ingen bra instruktion eller märkning. har ny kedja och glidskenor. Har baar en haynes bok och i den så skall man fästa ihop dem med den gamla kedjan och dra runt den... funkar si sådär när allt har varit nere.
Återvänd till R/C/W 107 SL & SLC
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster