Kan man koppla diagnosuttaget till datorn.

W 123 1976-85

Kan man koppla diagnosuttaget till datorn.

UNREAD_POSTav Becker27 » 2008-02-16, 17.37.20

Pratade med en kille som sålde OBD-apparater dvs. diagnosapparater för bilar. Han påstod att man kan få ut live-data från diagnosuttaget på sin bil och läsa dem på t.ex. ett oscilloskop. Om detta är riktigt så borde man ju kunna få in avläsningarna i datorn och se dom på ett oscilloskop i den.
Jag har tankar på att köpa en diagnosplugg och ansluta den till en OBD-adapter för att få in värdena i ett vanligt OBD-program. Det finns ju många program att hämta på nätet.
Men jag vet inte var jag kan få tag i en diagnosplugg som passar i mitt 9-poliga uttag. Är det någon som vet eller kan ge tips om detta så är jag tacksam. :roll:
Becker27

Re: Kan man koppla diagnosuttaget till datorn.

UNREAD_POSTav MBIsse » 2009-08-30, 09.49.39

Becker27 skrev:Pratade med en kille som sålde OBD-apparater dvs. diagnosapparater för bilar. Han påstod att man kan få ut live-data från diagnosuttaget på sin bil och läsa dem på t.ex. ett oscilloskop. Om detta är riktigt så borde man ju kunna få in avläsningarna i datorn och se dom på ett oscilloskop i den.
Jag har tankar på att köpa en diagnosplugg och ansluta den till en OBD-adapter för att få in värdena i ett vanligt OBD-program. Det finns ju många program att hämta på nätet.
Men jag vet inte var jag kan få tag i en diagnosplugg som passar i mitt 9-poliga uttag. Är det någon som vet eller kan ge tips om detta så är jag tacksam. :roll:

Kolla in www.teknikproffsen.se eller com. Kan inte verifiera det då min browser strular med vissa sidor fast adressen är rätt.
MBIsse

Återvänd till W 123