oliver666 skrev:Hej igen!
Det var returslangarna vid spridarna som läckte,satt dit nya och det funkade fint tills under halvtank?
Då började det att läcka där igen,fick fylla på diesel för att få ur luften.
Tog bort tankgivarna o kolla om det var skit i tanken men dom såg frächa o rena ut,fanns ett rör på den högra men hittade ingen lös slang att sätta där.
Finns det någon bränslepump innan matarpumpen som kan spöka eller är det nåt med tanken så att den inte orkar suga när det blir för lite bränsle? Har även bytt lite oringar samt kollat silen vid filtret men det ser bra ut.
Fattar inte riktigt hur bränslet flyttars sig mellan tankhalvorna? Bilen går annars klockrent när man har full tank men börjar läcka vid returslangarna när bränslemängden kommit under halv.
Tacksam för svar.
oliver666 skrev:Hej!
Köpte slang från Hedins så det är väl original.
Det blir fullt med bränsle där spridarna sitter monterade, inte på alla men kanske två.
när man har tryckt tillbaka dom funkar det ett tag tills någon annan hoppar av.
Det verkar som det blir för högt tryck?
Jag köpte slangar fån en slangfirma först o trodde att det var dålig kvalitet men problemet har fortsatt efter att jag köpte original.
Kan det vara något med att returbränslet inte har fri passage hela tiden?
oliver666 skrev:Om det skulle vara stopp i returen verkar det konstigt att man kan köra ur mer en halva tanken innan dom börjar läcka? det verkar mer som det skapas för mycket tryck?
Men som sagt vad vet jag, därför frågar jag.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst