Har nu hållit på att laborera med staget till pumpen samt till luftspjället.
Detta är
mycket känsligt för att få bra motorgång och därmed synkning/samordning mellan regulatoröppning pump och luftspjäll läge !
Har nu lyckats hitta bra staglägen där motorn går och svarar bra i hela
varvtalsspannet....... vi pratar här om enstaka millimetrar på staglängder
som kan bli succe eller fiasko
Samtidigt är det ju givetvis viktigt att inte ha för mycket glapp i kullederna.
Mina har ett mindre glapp men jag märkte att glappet kan minimeras om man
snedställer kullederna något
Kan nu köra på 5:ans växel i ca 40 km/h ( = ca 1600 rpm) utan ngra irriterande
småryckningar vilket var en omöjlighet förut.

CO nu uppmätt vid ca 1000 rpm 3-3.5 %
Provat justera/prova tändpunkten och tycker att 20 FÖD utan vakum vid ca 1000 rpm ger
jämnaste motorgången (ingen intermittent "bludder" från avgasröret)